Köpvillkor


LEVERANSER OCH BESTÄLLNING

Order som vi mottagit vardagar före kl 12.00 skickas från oss samma dag och levereras inom 1-3 dagar om du valt hemleverans. Mindre paket levereras direkt till din brevlåda och där kan du även välja ett klimatsmart alternativ. Det betyder att Postens varubrev aldrig skickas med flyg, en så kallad miljöanpassad distribution.   

Större paket levereras till Postens utlämningsställe nära dig. Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till e-butiken. Har du betalat din order men inte hämtat ut den sparar vi den i 3 månader.

Delleveranser

DaySpa tillämpar inte delleverans om en eller flera varor i beställningen ej kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och de varor som inte kan levereras krediteras kunden. Om ditt köp översteg 2000 kr från början debiteras du ingen fraktkostnad. 

Avisering

Hemleverans samt leverans till Postens uthämtningsställe aviseras via sms eller brevavi från posten.

Fraktkostnad

Om du väljer hemleverans och din order överstiger 2000 kr är frakten fri efter dragna rabatter. Understiger din order 2000 kr tar vi ut en fraktkostnad på 89 kr.

Ej uthämtade paket

Paketet ligger kvar 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe. Om paket inte hämtas ut skickar vi en faktura på våra frakt- och hanteringskostnader, för närvarande 150 kr. 

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför DaySpas kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure. Detta innebär att DaySpa befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 

 

ORDER- OCH LEVERANSBEKRÄFTELSER/FÖLJESEDEL

När du slutfört en beställning så erhåller du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela DaySpa så skickar vi om bekräftelsen.

 

 

RETURER

Retur kan göras genom att den felaktiga varan skickas till DaySpa. Returadresslapp erhålles efter kontakt med DaySpa kundservice  kundservice@dayspa.se eller telefon 08 684 094 44.  Återbetalning sker inom 14 dagar. DaySpa ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss från kund.

Byte

Som kund har du rätt att byta beställd vara inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Byte av vara kan ske i någon av våra fysiska butiker mot uppvisande av den följesedel/kvitto som medföljer varan vid leverans. Byte kan inte ske hos DaySpas e-handel utan du får då istället returnera varan. Varan skall återlämnas oanvänd, i oskadat skick.

Ångerrätt

Om du vill returnera en vara som du har beställt av oss har du full returrätt inom 14 dagar från och med den dag du har mottagit varan, förutsatt att den returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning. 

Om du istället vill skicka tillbaka varan till DaySpas fysiska butik vänligen kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan. Du som kund betalar returfrakt, DaySpa ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss från kund.

Returfrakt

Du betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan om du som kund inte väljer att returnera din vara i fysisk butik. Väljer du att returnera i butik kostar det inget extra men det är viktigt att du har med dig din följesedel/orderbekräftelse. Vid retur av enstaka produkt (inte din totala order) till DaySpa återbetalas inte frakt och fakturaavgifter.

Allergisk Reaktion

Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos DaySpa, vänligen kontakta DaySpa så hjälper vi dig.

 

BETALNING OCH PRISER

Säker betalning

Att handla på DaySpa.se är säkert och enkelt. Du väljer mellan faktura eller kortbetalning där ditt bank- eller kreditkort är anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard. För mer information om betalning läs nedan.

Kortbetalning

Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa eller Mastercard/Eurocard kan betala genom ditt kontokort. Detta gäller dock inte Electron- eller Maestrokort.  Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner, Epay PAyment Solutions, för att garantera en snabb och säker betalning. När du väljer detta betalningsalternativ reserveras beloppet på ditt kontokort vid din beställning och betalning genomförs först när varorna skickas till dig. 

Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Om ditt kortköp nekas välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure.

CVC är en tresiffrig kod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på Internet. Koden, som även kallas CVV2-kod (Visa) eller CVC2-kod (Mastercard/Eurocard), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort och är alltid de tre sista siffrorna (se exempel nedan). Koden bygger på en matematisk algoritm som är baserad på kortnumret och sista giltighetsdatum. En korrekt angiven kod verifierar att det är ett riktigt kort.

Faktura

Om du väljer faktura som betalningsalternativ tillkommer en faktureringsavgift om 89 kronor. Fakturan bifogas med dina levererade produkter. Vid fakturabetalning sker leverans av beställda varor endast till folkbokförd adress.

Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning skickas en skriftlig påminnelse med lagstadgad påminnelseavgift om 50 kronor. Dessutom utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med ett tillägg av 24%.

 

Priser

Alla våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms, momsen redovisas på orderbekräftelsen/ kvittot.

 

PRODUKTINFORMATION OCH BILDER

DaySpa gör sitt bästa för att tillhandahålla så korrekt produktinformation som möjligt. Vi rekommenderar dock att du alltid dubbelkollar produktinformation och innehållsförteckning på förpackningen när du får din leverans, särskilt om du är allergisk eller överkänslig mot något ämne.

Förpackningarna på våra produkter kan variera i utseende. I vissa fall kan en annan storlek än den som erbjuds vara avbildad, därför är det alltid den skriftliga informationen angående volym som gäller.

Tyvärr kan vi inte garantera att färgproverna du ser på din skärm överensstämmer med verkligheten, då detta beror på färgåtergivningen på din skärm samt dina individuella skärminställningar.

Tveka inte att kontakta DaySpa om du har några frågor är några frågor.

 

BÄST-FÖRE-DATUM

På de flesta av våra produkter finns en symbol som ser ut som en burk med öppnat lock. Vid symbolen står det antingen 6, 12 eller 24 månader. Detta indikerar produktens hållbarhet från det att den öppnas. Övriga produkter har specifik datummarkering. Tänk även på att hållbarhetstiden påverkas av hur du förvarar och använder produkten. Använd t.ex. inte fingrarna utan en spatel när du tar hudcreme ur en burk eftersom det annars lätt sprids bakterier och hållbarheten förkortas. Inga produkter mår heller bra av att förvaras för varmt eller i direkt solljus.

 

PERSONUPPGIFTER

Behandling av personuppgifter och köpinformation

DaySpa behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (PUL). Vid köp godkänner du att dina personuppgifter samt uppgifter om köp sparas i vårt register. Uppgifterna kommer inte att säljas till utomstående part.